עיצוב השירות (Service Design)
עיצוב השירות לפי שיטת ITIL נועד לסייע בתכנון התשתית הניהולית שתבטיח אספקת שירותי המחשוב. כרך זה מספק המלצות על תהליכי ה”מטה” שיסייעו למנהל מערכות מידע לנהל את אגף מערכות המידע. בעזרת תהליכים אלה אנו מוודאים שכל אחד מהשירותים שקיימים בקטלוג השירותים ינוהל ויסופק ללקוחות ברמת השירות כמוסכם, בביצועים ללא חריגות קיבולת, בזמינות גבוהה, ברציפות מלאה גם בשעות חירום, ברמת אבטחת מידע ראויה, ותוך ניהול הגורמים המטפלים וספקי השירות. כדי לוודא עקביות במתן השירות – אנו מתאמים בין כלל תהליכי שירות אלה.
תהליכי עיצוב השירות:
תיאום העיצוב (Design Coordination)
ניהול קטלוג השירותים (Service Catalog Management)
ניהול רמת השירות (Service Level Management)
ניהול ספקים (Supplier Management)
ניהול הזמינות (Availability Management)
ניהול הקיבולת (Capacity Management)
ניהול רציפות השירות (IT Services Continuity Management)
ניהול אבטחת המידע (Information Security Management)
מאמרים בנושא עיצוב השירות:
קטלוג השירותים ואוגדן השירותים
אמנת השירות
ניהול ספקים